Fantomatica Domnita Ruxandra

Nu e vorba de vreo nuvela mai necunoscuta de-a lui Mircea Eliade, ci despre un vin, cum altfel.
Nu stiu cati dintre dvs isi amintesc surpriza de pe lista Premiilor de excelenta, cand un vin produs de Oenoterra- Dealu Mare, producator vizibil mai mult prin spumantele pe care le face, in special gama Cashmere, a primit una din cele doar doua mari medalii de aur din competitie.
A trecut timpul si respectivul merlot a ramas tot nelansat si inaccesibil. Asa ca n-am stat prea mult pe ganduri cand s-a ivit o posibilitate de achizitie. Si intr-una din zilele trecute am dat cep sticlei impunatoare dar fara eticheta sau alte insemne distinctive.

Domnita Ruxandra Merlot 2009 mi s-a parut un vin serios fie si numai dupa culoare- foarte intensa, cu picioare glicerinoase pe pahar, iar profilul aromatic mi-a confirmat premisa, cu arome adanci, de cireasa confiata, dude, carne uscata, in gust pruna si visina, scortisoara si un strop de vanilie, taninuri foarte fine, de granulatie mica. Insa ceea ce il individualizeaza e o consistenta foarte buna si o proprietate aproape peliculara, densa. E un vin care se schimba in timp, pare foarte compact si nu tocmai usor de baut initial. Poate de aceea, a zabovit vreo 4 zile in frigider. Sa zic doar ca ultimul pahar mi s-a parut cel mai bun, poate si pentru ca dupa atata aerare a capatat un final tonic, de ierburi uscate, care inchidea paranteza mult mai interesant decat tusele dulci de pana atunci. Si aceasta "rezistenta" la efort pe care a dovedit-o ma face sa-l punctez cu 87 pct.
Vinul a fost luat direct de la crama de catre Mihai Vasile (Berbecutio) si m-a costat 60 de lei, pret la care sunt foarte multumit de lucrare. 
Nu prea inteleg de ce nu a fost scos pe piata ca sa profite de interesul generat dupa concurs, dar in fine, fiecare face ce vrea cu propria afacere.

2 comentarii:

Anonim spunea...

Suspecta abordarea producatorului. Sau hai,sa-i zicem protectionista?

George Mitea spunea...

BIne pot fi diferite motive. Vinul e de calitate si nu-i ca si cand s-ar strica maine. Mai are ani in fata. Plus poate lotul e foarte mic, si si-or fi zis ca nu prea merita efortul, cine stie. Oricum, mie mi se pare ca au scapat o ocazie buna, nu atat comerciala, cat de marketing si imagine.