

Acest blog exprima opiniile autorului in legatura cu unele produse comerciale. Autorul nu este degustator autorizat, specialist, sau orice alta forma de calificare profesionala in domeniul oenologiei, nu lucreaza in domeniu si nu comercializeaza produsele descrise. Opiniile critice cu privire la produse se refera exclusiv la exemplarul evaluat si nu la intreaga gama de produse si servicii puse pe piata de producator, importator, distribuitor. Bla Bla Bla
Ati terminat de citit randurile scortoase de mai sus? Bun! Vreau sa va mai spun ceva: daca vreun vin mi-a lasat o impresie proasta, prost va fi tratat pe blogul meu. Si daca vreun producator se simte nemultumit, ii spun sa-si foloseasca nemultumirea pentru: 1. sa faca un vin mai bun; 2. sa-si traga de urechi reteaua de distributie; 3. sa aiba grija unde le vinde. Pe mine nu ma intereseaza ca vinul din paharul meu e prost deoarece n-a fost bine pastrat in supermarket sau ca a fost transportat catre magazin la -30C. Ma intereseaza doar ce scrie pe eticheta in dreptul producatorului. Sa-si asume produsul, dupa cum imi asum si eu cele spuse!
Mda, ce sa spun, chestiile scrise de mine sunt ale...mele. Ma indoiesc ca sunt atat de minunate incat sa si le insuseasca cineva. Daca totusi unii dintre cititorii mei sunt bestii cu intentii samavolnice, le urez sanatate si le amintesc ca exista legi si alti demoni care pedepsesc utilizarea neautorizata a "operelor" scrise de altii.
4 comentarii:
Asta cu amforele mi se pare mai mult o chestie de marketing decat una care sa faca diferenta pentru vin. Mai faci o ghidusie prin crama, mai apare o stire in presa, mai pui 20% in plus la vin...
Iar Rolland este in mare parte si marketing...teoretic el ar privi cu interes orice initiava care l-ar aduce in atentia presei.
De curand citeam pe undeva un interviu al lui in care zicea ca pana la urma Mondovino a fost o chestie pozitiva pentru ca i-a adus mai multi clienti.
Iar asta cu biodinamicul mi se par iar cam 90 % marketing si probabil maxim 10% vin.
Si asta doar daca ne gandim in ce conditii a fost vinificat Cheval Blanc-ul in 1947 si ce vin a ajuns...
Sunt de acord, ca fara marketing nu se iese la liman. Dar...
- orice amanunt poate sa faca o diferenta.
- agricultura biodinamica e mai mult o optiune de lifestyle decat realitate stiintifica.
- in ce conditii? Prin gunoaie, printre oi? Poate nu utilizau inox, dar ma indoiesc ca colcaiau sobolanii pe acolo.
Asta cu bio e controversata rau de tot si la ei...
Una peste alta daca ai un vin prost nu cred ca devine bun peste noapte daca treci la biodinamic.
Si oricum diferentele dintre organic si bio ar fi infime din ce am citit despre niste experimente facute de Chateaux Margaux:
http://winespecific.com/2013/02/01/experiments-at-chateau-margaux-biodynamic-organic-and-conventional-viticulture/
pai in conditii ca vai de mama lor, nu de igiena e vorba: fara temperaturi controlate si alte gadget-uri moderne, cred ca alea erau mai bio decat astea de acum. Ah da, si au fost nevoiti sa foloseasca gheata pentru a duce fermentatia la capat :D Fisele tehnice ale multor vinuri din anul ala aratau dezastruos, pur si simplu erau moarte inainte de a se naste. Dar, minune...
Trimiteți un comentariu