Brumont Gros Manseng/Sauvignon- pasiune din Gasconia

Daca nu identificati prin memorie fructul pasiunii, trebuie sa adulmecati acest vin care transpira aroma fructului prin toti porii. In nas se mai identifica ceva reconfortant- grapefruit. In gust se simte coloana acida a sauvignonului, dar si aromele specifice strugurelui gascon, vietate care se integreaza destul de greu prin alte parti asemenea eroului lui Dumas. Gros manseng (zice canonul, ca doar nu m-am nascut langa butucul de manseng) e plin de arome puternice- de piersica, gutuie si fructe exotice. Le bifam deci. Dar pe langa aciditate si chiar un usor fizz, resimtit cu placere pe palat, e vorba si de o textura care se aseaza foarte bine in gura, ne cucereste papilele cu o intensitate a aromelor care cere alaturi o gastronomie mai indrazneata, picanta.  Recomand, si desi e un vin de vara seducator, aromat, curat si sec, are un ceva in plus care-l eleveaza. Si nivelul decent de alcool- 12,5%- contribuie la ideea de agreabil si prietenos.
Luat de pe Vinatis.com cu 7 euro. Daca sunteti amatori de oferte, in acest moment, de la 6 in sus costa 4,9 euro. Daca mi-a placut la 7, va dati seama ca la 5 e si mai bun:) 
84

6 comentarii:

Ciprian spunea...

sa vina si la baitau'! 3, am zis :D

George Mitea spunea...

Maine-poimaine ar trebui sa dau comanda. Sper sa nu se termine! Am remarcat ca intre timp s-a mai ieftenit cu 9 centi:) Dar, cine stie daca mai asteptam, poate ni-l dau gratis:)

Ciprian spunea...

:)) bun asa, cateodata rabdarea este o virtute.

George Mitea spunea...

In cazul asta nu de rabdare a fost vorba, cum stii :) Da' tot raul spre bine, cum se zice.
In alta ordine de idei, vreau sa anunt posteritatii ca am ales sa NU cumpar Chapoutier Occultum Lapidem 2011 de 94-96 Parker la 13,5 euro! :))
La ultimul slot baleiez intre un mitelel picpoul si cea mai ieftina sampanie:)

Ciprian spunea...

Champagne Haton? Baietii spun ca-i cea mai vanduta din 2003 incoace :D Vezi ca e si la sectiunea de etichete ceva mai naspa, la 14,20. Daca la momentul comenzii e inca valabila, why not? Si apropos, Bouzeron-ul meu a aparut si el la aceeasi sectiune, deci stay tuned, poate il scot mai ieftin daca nu-l ia cineva pana atunci

George Mitea spunea...

da, l-am vazut. o sa scanez sectiunea inainte. every penny counts! :)