Misterele naturii: o cava atat de ieftina incat nu exista

Aflat intr-un centru comercial dintr-un sat spaniol (nu serios, astia au mall intr-o localitate cu zece mii de locuitori) intr-un magazin Eroski am vazut inorogul, adica o cava brut nature vintage la 3,79 euro. Am cumparat-o pe loc, gandindu-ma ca taranul lui Marin Preda ca asa ceva nu exista. Cumnatul meu m-a privit critic. ¨Da, ai dreptate¨, mi-am zis, ¨e prostesc sa crezi ca e posibil sa fie buna¨. Doua ore mai tarziu, acasa, mi-am dat seama ca nu din cauza asta m-a privit asa. 
Sa va explic. Pe drumul de intoarcere, fiica-mea si-a manifestat intentia sa manance scoici. E la varsta in care isi manifesta intentiile destul de des, stiti...Asa ca Dumi trage la un Mercadona care se afla in drum,  si se intoarce repede cu 4 kg de scoici vii si doua sticle de vin. E un euro kg de midii de Galicia, asa ca nu-i mare risipa.
Ajungem acasa, se prepara la aburi scoicile, se pun pe masa, se scoate vinul, o alta cava, Cabre y Sabate (un private label al magazinului, producatorul e Jaume Serra, din Penedes, iar vinul e un clasic macabeo, parellada si xarel.lo), brut, 11,5%. Arata onorabil, un galbui-verzui, efervescenta perlare decenta, nimic de zis. Se toarna in pahare se gusta, hm, absolut ok, nas untos, usor citric, gust citric moderat si cu inflexiuni de fructe seci (migdale, alune de padure), fruity cu nimic deranjant. 
Un spumant care nu ar costa mai putin de 25 de lei la noi. Ei abia in acest moment am inteles aruncatura amicului: ¨Stii cat a costat? Iti spun eu: 1,49!¨.   
Va dati seama de ce scriu aceste randuri. Recunosc nu ma pricep la vin, precum degustatorii autorizati, unii sommelieri sau oamenii de marketing ai producatorilor de la noi. Dar asta e, sunt doar un amator care nu intelege cum in alte tari asemenea aratari mitologice, precum un spumant produs prin metoda traditionala, la pretul derizoriu de 1,49 euro, pot exista!

PS: si inca n-am incercat-o pe ce de 3,79.

0 comentarii: