Nu intotdeauna conceptele temporale au sens si nici somonul cu Chardonnay

Vinul de azi e un chardonnay vanilat, produs de Nederburg, din Africa de Sud, producator unde Razvan Macici este cellarmaster. Se numeste Winemaster's Reserve si e din 2010. Are o culoare galbuie stralucitoare si nas pe alocuri bizar, de conserva de ton, miere, crema de vanilie, tot soiul de flori intense (cum ar fi crinii) si un iz afumat. Gustul e tot vanilat, impreuna cu alte condimente dulci, si doar cu imaginatie descoperi si tuse fructate de pepene galben. Cu toate aparentele, gustul nu e greu, obositor ci destul de light, acid si agreabil, si tocmai de aceea n-ar trebui asociat prea indraznet. Intr-o circumstanta s-a servit langa un carpaccio de somon si a fost distrus pur si simplu. Spuneai ca-i apa, nu alta. Eu as merge pe niste pui, poate chicken fingers, dar fara sosuri orientale, bogate. Exista o oarecare disproportie intre promisiunile electorale din nas si realitatea gustativa, dar asta e poate a prins o zi mai slaba la infruntarea televizata. 82 pct. Importat de Cramele Recas. De gasit si in hypermarketuri, ca sa nu mai vorbim de magazine specializate si unele restaurante.

In alta ordine de idei, va anunt ca am descoperit in marele online un poet adevarat, cu verb plutitor la altitudine dar bine ancorat in real, si zic "ancorat" deoarece am mari banuieli ca e galatean de-al meu. Ii puteti cerceta inscrisurile pe poezie.ro si agania.ro, doua platforme cunoscute, pe care puteti citi creatii alandala compuse de poeti valorosi dar necunoscuti, precum si tinere silfide care scriu opere complete utilizand un lexic de doar 100 de cuvinte. Oricum, omul de azi se numeste Ioan Albu si va ofer doua dintre creatiile sale cu iz acid, lemonat si profund. Apropos, aveti toti peste 18 ani, da?  


Iisus şi cu mine 



azi noapte Iisus mi-a ciocănit la uşă

era într-adevăr nalt şi trist

şi în lumina felinarului electric
din întunericul de ametist
părea că-şi face din vazduh un giulgiu

şi a sărit vecinul Costică de deasupra
răcnea împungând noaptea cu monturile pumnului 
ce cauţi aici hipiotule
mergi la scara ta şi fă panarama
fă Iustină, ia cheamă poliţia

iar eu am scos capul pe geam
şi am zbierat şi eu mai încet,
că eram răguşit după meciul Stelei 
am strigat
doamne, dacă e scris bate şi ţi se va deschide
cum se face că ăsta cheamă sectoristul?

iar el, înalt şi trist
sărmanul meu Christ 
mi-a zis dispărând în aburul nocturn
adevărat îţi zic ţie că astăzi 
vei fi cu mine în crâşmă


nu intotdeauna conceptele temporale au sens

poetul ioan albu a vazut odata in maxi-taxi o tanara
s-a uitat la ea si si-a dat seama
ca ceea ce simtea
simtea incat ar fi putut recurge 
la tot felul de clisee ca sa exprime sentimentul
ar fi putut spune
ca inima ii batea sa-i sparga pieptul
ca inima i se suise in gat
ca ii tremurau picioarele
si vreascurile
ca nu stia daca e treaz sau de viseaza
ca simtea cum ii creste pe spinare păr de câne turbat
si altele asemenea
dar fiind poet
poetul ioan albu a preferat sa nu foloseasca asemenea clisee
el si-a imaginat doar
in mintea lui intunecata de bautura
un mare semn
!

intre timp tanara i-a spus
(cu un oarecare repros in atitudine)
in fiecare zi merg cu harbul asta
si fac conversatie cu soferul
si fac conversatie cu combinistii care ma ingesuie
si ma adulmeca
de ma lasa fara mirosul meu atat de feminin
unde ai fost pana acum?
e prea tarziu a venit vacanta
voi disparea de acum din microbuze
treaba mea unde
treaba mea

poetul ioan albu s-a trezit din lesin numai mult mai tarziu
aproape la capatul traseului
unde s-a simtit printre altele si jefuit

de atunci umbla poetul
ioan albu
la ora cutare in toate microbuzele din galati simultan
a deprins numai pentru asta ubicuitatea
el si-a dezvoltat zeci de nasuri
care sunt in vesnica patrulare-adulmecare
si ochii lui ca ai lui argus sunt multi
multi
de tot / fara numar

chiar daca e vacanta
ioan albu nu va inceta sa cutreiere microbuze
si sa se bata cu soferii
si cu combinistii

acum el zice pula mea
ca sa nu para patetic

0 comentarii: