2006 Klüsserather Brudeschaft Riesling Spätlese Trocken Mosel-Saar-Ruwer Weingut Geiben (Germania)

V-a speriat titlul? Nu-i cazul, desi seamana cu denumirile gradelor militare din romanele lui Sven Hassel. Sa va explic: 2006 este evident anul. Klüsserather Brudeschaft este locul de unde provine, riesling e soiul (pentru romanii mai obisnuiti cu rieslingul italian fie spus ca acesta de fata e un soi diferit- rheinriesling sau riesling de Rin, in vorba lui Eminescu). Spatlese inseamna cules tarziu, trocken insemna ca e sec (pentru un riesling german si un spatlese- in Romania, la 6 g zahar ar fi etichetat demisec). Mosel-Saar-Ruwer este regiunea viticola. Weingut Geiben e producatorul, weingut inseamna crama sau vinarie, Geiben e numele omului. 
Asadar avem un vin cu 11,5% alc si 6 grame zahar/l.
Atentie mare: aer 25-30 minute. Flori de tei, cremene, mandarina, grapefruit, trandafiri, levantica. In gust note citrice, de mandarina de hypermarket, usor deshidratata, cu iz fibros, vegetal. Acid si plin, unitar si legat. Cu final persistent de ceai de tei si destula lamaie in el.
Avand in vedere ca am incercat si varianta 2010, nu pot sa nu observ ca vinurile acestea sunt capabile de o certa evolutie. Aromatica e mult mai expresiva fata de vinul tanar. Nu sunt vinuri complicate, dar sunt facute onest, cu simt de raspundere. Si pentru asta merita cei 5-6 euro platiti cu varf si indesat.

6 comentarii:

Ciprian spunea...

Dupa cum are aciditatea, vinul asta e departe de a obosi prea curand

George Mitea spunea...

Cred ca da. Totusi as paria pe vinurile lor dulci. Ca la multi nemti secul e o nazdravanie mai putin folosita.

Berbecutio spunea...

Fusei eu azi pe la ei - luai si eu cateva mostre pentru acasa, Klüsserather vazui pe vreo doua indicatoare, dar brudeschaft nu. Puncte?

George Mitea spunea...

Pai in mod cert ai vazut indicatoare cu Klusserath. "er" este un sufix care inseamna "din". Brudershaft- insemna "comuniune, fratie". Vezi aici cateva explicatii despre sensul indicatiilor de pe etichetele Geiben. Iar de puncte, cred ca am uitat- 83-84.

Berbecutio spunea...

Da, l-am desfacut si eu azi, cred ca a fost singurul (?) pe care l-am avut in comun. Frumos vin: simplu, corect, pastrat bine, la 5 EUR era cazul sa umplu portbagajul. Putin inexpresiv cand e foarte rece, insa exista o temperatura care-i scoate in evidenta toate cele descrise de tine (bun nas mai ai!), copiez si eu cele 84 de pct :P.

George Mitea spunea...

Eu am comandat noua vinuri. Cel din 76 mi-a placut atat de mult ca mi-am mai luat unul:) Sunt vinuri cu structura rigida, care nu se rupe nici macar la temperatura camerei. Pentru mine asta e un mare plus.