Syrah Cocosul Cramele Recas in doua variante

Acum mai bine de un am ziceam despre Syrah-ul 2009 al celor de la Recas urmatoarele:
"E prea tanar. Va recomand ori sa-l lasati in voia sortii ceva vreme, ori daca nu va lasa inima- gazduiti-l pana la anul. Arome primare de fructe coapte, corpolenta buna, tanini fini, ceva condiment. Promite. 78 pct (cu potential)". 
Nu stiu cati dintre dvs mi-au ascultat sfatul, dar eu l-am urmat. Bine, m-a ajutat si promotia "toamna la Real", care a adus acest vin la pretul de 18 lei. De la 27! L-am gustat la masa, asa ca cele 50 de arome regulamentare s-au ascuns sub crusta caramelizata a unei delicioase fripturi de porc marinate, preparata la gratar. Totusi, sa zic ca aromatic dovedeste o buna tipicitate de soi, anume afumatura se simte clar. Si piper. Si lemn. Si fructe zemoase, dulci. Gustul surprinde prin greutate, desi trebuie spus ca fara mancare parca pierde un pic din corpolenta. Este proaspat si fructat, cu fructe de padure coapte, cu tanin oarecum lasat in offside, ca un recrut mahmur la instructia de dimineata. Nuantele de lemn sunt sesizabile si ele, insuficient integrate. Un iz de cafea, supra-prajita.  Finalul ofera fructe confiate si o nuanta condimentata, dar si amaruie, cerneloasa. E un syrah bun, mai new-world, dar departe de a fi gemos. Alcoolul sta destul de bine, la 13,5%.


Amu' ca urmare a acelorasi promotii din real, am gasit in raft si un 2007. Elementul distinctiv este bulina de argint Decanter... daca nu ma insel asupra consursului. In comparatie cu 2009, pare mai fin, mai putin entuziast si dens, cu note mult mai evidente si mai bine integrate de lemn, praf de cacao in nas, si ciocolata in gust.  Aciditatea e in continuare buna, iar fructul mai putin magmatic, dar alcoolul (14%) tot iese din schema, indiciu ca nu intotdeauna acest neajuns se toceste prin invechire. Pana la urma s-a pastrat destul de bine, chiar in conditii de hypermarket. Daca e sa-mi citesc "memoriile" din 2009, observ ca notele de degustare corespund si acum. 

In concluzie, acesta este un vin cu atat mai bun la 18 lei, dar nici la 27 nu te face sa-ti para rau intr-un fel dupa bani. In fond, un Nederburg vine cu vreo 10 lei in plus cam in aceleasi conditii. 

Bun!

5 comentarii:

Dan spunea...

Dupa o experienta placuta cu o Mustoasa luata cu 9.99 (???) lei din Carrefour acum cateva luni (e chiar Cocosul nu Frunza), am achizitionat zilele astea si una bucata Syrah profitand de promotii...
La banii astia ai dreptate, e o ocazie...
Plus la cumparaturi: un Notorius la 32 lei, 2 Pinot Noir Cherry Three Hill la 10 lei si parca inca ceva...

Ciprian spunea...

Dan, lasa ca am luat eu pachetul de Pinot Noir Cherry etc, acum cateva luni in urma. Acu', nush ce an ai vazut tu, dar alea de le-am luat eu au fost dezechilibrate, 2005 parca. An extrem de prost in Dealu Mare

Dan spunea...

Din fericire (?!?!) asta e 2006. Ma lamuresc in cateva zile ca ma tot invart pe langa el...

George Mitea spunea...

Dan, Ciprian: Reducerile acestea trebuie vanate, intr-adevar. Ar trebui sa ne facem o retea sa ne anuntam unii pe altii, de locul, durata si "magnitudinea" lor:)
PS: eu am inceput pe coloana din dreapta dar e greu sa upgradezi saptamanal informatia.

Dan spunea...

Sunt de acord, ne putem anunta pe mail sau pe un Facebook, blog, etc...exista metode. Ne gandim.
Problema mai e ca nu in toate magazinele aceluiasi comerciant sunt aceleaasi preturi. Ex Carrefour:
Notorius la Pitesti 42 lei, la Bucuresti 32 lei.
Pinot noir Cherry Tree 2006 10 lei la Pitesti, 23 de lei la Bucuresti.