Arrogant Frog Syrah-Viognier 2010 Paul Mas Franta

Iata un brand de succes. Un francez care in plina animozitate americano-franceza (acum cativa ani- razboiului din Irak, etc) a hotarat sa-si parodieze conationalii prin acesta linie. Si daca noi le spunem italienilor "broscari", ei bine iata ca englezii si restul anglosaxonilor ii numesc pe francezi astfel. Daca mai faci si vinul cu valente de lume noua, atunci poate americanii nu-ti vor arunca ostentativ vinul la canal.  Simtul umorului e o virtute, iar daca este si impartasit, atunci e o mare virtute, nu credeti?  Amestecul de syrah (soi rosu) si viognier (soi alb), fermentate impreuna, este o raritate. Din acest tip de vin, nu prea agreat de UE, am gustat doar un rose grecesc alb/rosu. In cazul francezului din Languedoc, aportul de viognier e mare (15%), dar nu ai banui dupa culoare ca au existat si struguri albi in amestec. De asemenea, as fi curios sa vad ce arome i-ar pune in carca viognierului cei care descompun cupajele in notele lor de degustare ("nas dulce-delicat de merlot, corp puternic de cabernet si final condimentat de syrah"), chestiune care marturisesc mi se pare uneori de inteles, alteori de un comic involuntar. Dati-mi voie sa intuiesc: aromele si gustul floral sunt date de viognier. Logic, nu? Ei bine, exista syrahuri pure care sunt destul de florale si ele. Oricum, motivele co-fermentarii, pe langa eventuale arome, ar fi legate mai ales de conservarea pigmentilor rosii din vin ("se crede", "se pare", bibliografie de internet, ce sa-i faci:).
Vinul vine la noi prin Vinexpert si localurile partenere. 30 lei. Am baut sticla in doua seri aflate la 3 zile distanta. Impresiile au fost diferite. In vreme ce initial am considerat ca e prea simplu, acid si cu fruct cam lipsa, la a doua vedere, lucrurile s-au schimbat. Inclin sa cred ca nu vinul, ci eu m-am schimbat:)
Are o culoare rosie-visinie, stralucitoare. Nasul induce initial note puternice de afumatura, iar dupa o aerare prelungita se stabilizeaza intr-un delicat si parfumat miros floral, putina cacao, fructe de padure, cirese. Atacul aduce a vin subtire, diluat, dar recupereaza pe final, in note mai puternice de fructe de padure (coacaze), lemn parfumat, apa de flori. Mi s-a parut mai light decat bombele din emisfera sudica. Finalul pare foarte sec, taninul amintind de afinele inca necoapte, intr-un ciudat balans cu note dulci ca de pruna si note ierboase ascunzand cei 14% alc.
Mie mi s-a parut un vin ciudat, contradictoriu. Nu-mi pare rau pentru banii dati, e corect si bine facut, dar nu e genul meu, sorry. 
80 pct.

Nitel offtopic:Oz & James si Paul Mas

0 comentarii: