Terra Romana Milenium Alb 2010

Fiind parte dintr-o degustare de vinuri albe, proaspete, trebuie sa va spun ca a iesit in evidenta, dand impresia ca este realizat in alt registru decat vinurile Villa Maria, Trapiche, Castellroig, etc. Milenium este mai delicat, mai catifelat, cu o aciditate buna, dar mai putin efervescenta.
 Comparativ cu impetuozitatea vinurilor amintite, acest cupaj de sauvignon blanc, riesling si ceva chardonnay pare mai domol si mai fin. Apropos, spun asta cu oarecare mandrie,  Dan Savulescu de la SERVE tine sa-mi reaminteasca periodic faptul ca am fost unul dintre putinii care a identificat aportul de chardonnay, din acest vin. Fara sa citesc fisa tehnica, se intelege.  
Culoarea este galben-verzui putin intensa, un nas moderat floral si fructat: citrica dulce, mar golden, banane, cirese albe, chiar ceva difuz, mineral. Gustul este plin, cu pepene galben, mar, para, caisa necoapta 100%, piersica, aciditate buna, cum am spus, cu un final persistent, dulceag, mieros, cu mar dulce, cireasa alba, dar si o mica contraparte ierboasa.
Este un vin elegant, agreabil, foarte baubil, fara complicatii. O reusita.
35 lei, 84 pct.  

1 comentarii:

Dan spunea...

Si mie imi place! L-am intalnit prima data la Good Wine si de atunci am mai dat de el de doua ori. Cei de la SERVE fac intr-adevar vinuri "elegante",subtile, delicate; lucruri rare pentru producatorii autothtoni...