Theia Chardonnay 2009 Cramele Halewood

Acesta este un vin deosebit din mai multe motive. O data ca e fermentat direct in baric si nu in tancuri, cum se practica industrial, adaugand un iz de mestesug traditional, old-school, vinului. Apoi e din podgoria transilvaneana Sebes-Apold, readusa pe harta viticola de Halewood. Chiar si forma sticlei e deosebita.
Eu si ceilalti bloggeri care ne-am intalnit la Azuga, toamna trecuta, am luat contact cu vinul intr-o forma a sa intermediara, si promitea inca de atunci foarte mult, asa cum puteti observa in notele de degustare cuprinse aici.
Un nas frumos, floral, cu unt vanilat, cu para, mar, pepene galben, condiment (combinatia de baric si aroma tipica a chardonnay-ului da un iz de mosc, sau nucsoara, sau tamaie- depinde de conceptul fiecaruia). Un gust unctous, cu ceva nuca si miere, mar verde, para, caisa, nuantele de lemn aromat date de baric, gust plin rotunjit de un rest de zahar la marginea dintre demisec si sec. Aciditatea este moderata, si e bine asa. Finalul nu este prea lung (si asta e singurul mare repros), si aduce a fructe coapte si ceva condimentat.
85 pct, un chardonnay greu, deosebit. Nu stiu exact cat costa. Probabil intre 30 si 60 lei.
Ah, sa nu uit. Cine-i Theia? Theia este una dintre titanide, fiica lui Uranus si Gaia, sotia lui Hyperion. Deja se prefigureaza vinuri viitoare cum ar fi Helios, Eos si Selene (copiii celor doi).

Stiu ca nu-i prea corect, dar chardonnayurile astea baricate ma duc cu gandul la California. Si vinul ne-a tinut companie vreo doua ore cat am privit noul film al fratilor Coen- True Grit. Un remake al unei povesti din 1968 cu John Wayne. Doar ca in rolul sherifului e acum Jeff Bridges, care nu-si face deloc greu treaba, desi in ultima vreme cam joaca acelasi rol indiferent de film. Mda, poate un usurel gen Clash of the Titans ar fi fost mai nimerit, avand in vedere si cum se numeste vinul, dar hai sa fim seriosi.
Va recomand un western clasic, o infruntare lipsita de dubii intre bine si rau, in care distanta intre poli e atat de clara, incat aminteste de mitologie.

12 comentarii:

Ciprian spunea...

Tocmai am vazut si eu True Grit. Fratii Coen did it again :) Un adevarat tur de forta actoricesc si lingvistic

George Mitea spunea...

Ah, da, aminteste de retorica lui Clooney in O brother... Nu e un film rau, asta sigur. Si fata, ce rol puternic face! Am impresia ca-i primul ei film adevarat

Ciprian spunea...

Asa-i, Hailee Steinfeld este superba; atata stapanire de sine pt cineva de varsta ei, mai rar am vazut...

George Mitea spunea...

Da, se potriveste foarte bine. Casting bun. Ma asteptam totusi ca Josh Brolin sa aiba un rol mai consistent.

Anonim spunea...

Draga George, Adevar graiesc catre tine din gura de marchiz: ne-au invadat titanii...cei americani...si am descoperit un pseudo titan nou: Hale a lu' Wood....
Aruncati ochiul pe http://marchizulbeaudafur.blogspot.com/ sa vedeti lupta titanilor din legendele olimpului plin de vita de vie.
Am auzit ca se face si film dupa tragedia asta...:)))))))
Hai sa traim si la mai mare!

George Mitea spunea...

Draga Marchize, dar ce onoare...
Am googalit- inainte de a publica- dupa o fotografie mai buna decat cea de mai sus si intamplator mi-a iesit printre altele si Theia americaneasca. Acuma, sigur, titanii nu-s marci inregistrate, si probabil exista si o gama de acadele care se numeste theia, hyperion, etc.
Sunt de acord cu tine la partea cu hyperionul. Eu mi-am pus insa intrebarea- prima oara cand am vazut sticla: "ce are Hyperion cu eclipsa?". Toti am citit Luceafarul, etc, poate si Legendele Olimpului, dar..."ce are Hyperion cu eclipsa?"

Dar trebuie sa spun, chiar daca asta cum spui, sunt mici(sau mai putin mici- adica mari:) probleme de branding, vinul este mai mult decat ok.

Anonim spunea...

O, da...pot fi si acadele si ascutitori si creioane cu guma chinezeaca, dar noi vorbim despre produse din aceeasi clasa....adica vinuri.
Pe partea cealalta ai dreptate ca o marca se poate inregistra national, international, european etc....pot sa o inregistrezi in Romania si Liban de exemplu.
Aici insa e alta problema, de ce sa faci un vin bun...si iar sunt de acord cu tine ca hyperion este un vin de calitate...si sa te intinzi dupa ideea altuia....daca ajung intr-un concurs de vinuri unul langa altul sau in vreun raft...?
Asa hai sa numim toate vinurile din lume Petrus....oare e bine?
Si pe deasupra mai ai si o firma care se ocupa cu imaginea....unde e logica? De ce atata neatentie?...sau e delasare?
Nu cred ca lucrurile astea trebuie lasate la nivelul de "merge si asa"...
Cat despre eclipsa....nu sti George ca asa fenomene astrale ne marcheaza existenta si ne dau total peste cap sistemele...:)) ?

George Mitea spunea...

Stii ca sunt de acord cu tine: marketingul, pr-ul si alte bestii, trebuie sa fie pe masura vinului. Altfel ori inseli asteptarile avand o imagine neconforma cu lichidul, ori descoperi cu surprindere ca produsul- desi bun- nu se vinde.

Anonim spunea...

Corect, e un fel de fratia inelului in care nimeni nu trebuie sa tradeze.
De aceea imi sta in minte sa mai pun pe blog si superproiecte de concept din lumea larga ca sa se aprinda lumina odata...

George Mitea spunea...

foarte bine. asteptam:)

Berbecutio spunea...

Chiar ca un Chardonnay deosebit.
In Bucuresti se gaseste la magazinul cramei respective, Sos. Mihai Bravu 132, la un pret de 31 lei.

George Mitea spunea...

Da, e bun, elegant.