Merlot 2009 La Cetate, Carl Reh Winery

Inca un vin elegant, ca mai toate din aceasta gama. Totusi nu se remarca printr-o complexitate nemaivazuta si e cam subtirel, inseland putin asteptarile. Ori au avut ei un an prost, ori eu o zi proasta, dar ma asteptam la ceva mai mult, mai ales prin prisma anului precedent, care a dat un vin remarcabil.

In rest, suspectii de serviciu: lemn, si datorita lui- vanilie, visine, cirese, dulceata de fructe rosii de padure, ciocolata cu crema de visine (stiu ca unii ridica din sprancene la astfel de note, dar asta a iesit la roata norocului), menta (frumos integrata, nu ca la altii- expresia brutala a alcoolului). Final curat, cu senzatii de dulce, lucru nu usor de obtinut la un vin sec. 13% alcool, deloc vizibil, insa. La 26 de lei (ca urmare a unei promotii), cat am platit, cred ca am facut o afacere, dar imi pare oarecum rau ca n-am luat 2008-ul (ca era si el acolo), sau un cabernet-sauvignon sau pinot.

80 pct. Si e confirmarea clara daca va aflati la cumparaturi intr-un hypermarket si doriti un vin cu care sa nu dati gres, atunci gama La Cetate este o certitudine. Pacat ca a sarit de 40 de lei.

15 comentarii:

Ciprian spunea...

M-asteptam la miscarea asta; suna prea frumos discount-ul ala :(

George Mitea spunea...

Reducerile au fost prin rotatie, la mai multe hypermarketuri. Cred ca a fost mai mult o manevra de "awareness". Se vad mai greu pe raftul ala de sus:)

Marcel Simota spunea...

Am fost si eu surprins de preturile gamei La Cetate din aceste magazine, sunt mult mai mici decat cele disponibile distribuitorilor. In plus, nu prea inteleg cum a aparut 2009 de vreme ce eu am primit anul acesta de la Oprisor merlot din 2007 si apoi din 2008.

George Mitea spunea...

D-le Simota, stiti mai bine decat mine cum vine treaba cu producatorii. Dar inteleg punctul dvs de vedere, desi evident pt mine 26 de lei suna bine. Sincer, 40 de lei(cat e acum in hypermarket) e cam mult pentru ce arata. Si asa-i- 2009 a fost o aparitie ciudata, nu mai stiu daca la Selgros, Real sau Metro. Dar judecand dupa gust nu trebuie sa va para rau, 2008 sau 2007 mi s-au parut superioare.

Unknown spunea...

acum cateva saptamani, 2008-ul, 36 RON de la depozitul lor din Bucuresti, cu livrarea acasa. Nu stiu daca mai au sau au trecut pe 2009.

George Mitea spunea...

Cred ca din Selgros, dar nu bag mana in foc. Am trecut zilele trecute pe acolo si numai era. Dar va asigur ca asta am avut in pahar. Un 2009 pe care am platit 26,11ron (sau asa ceva).

Marcel Simota spunea...

Am aflat de ce s-a scos pe piata vinul din 2009. Ce mai era din recolta 2008 s-a ambalat cu eticheta noua " La Cetate Miracol", gama este destinata teoretic segmentului horeca si magazinelor specializate. Parerea mea este ca 2007 a fost un varf de calitate pentru multe vinuri rosii produse la Oprisor.

Anonim spunea...

Motivul pentru care La Cetate 2009 ti se pare mai soft decat cel din 2008 sau 2007 este acela ca: metoda de vinificare este diferita, se pune accent pe aromele clasice ale soiului, stejarul avand rolul sa-l rotunjeasca, sa te determine sa-l descoperi. Poate pe viitor cei de la Crama Oprisor vor face o excursie la crama, special pentru tine. Poate atuci o sa citesti si contra- ecticheta

George Mitea spunea...

@Marcel Simota: Pai dupa Smerenie trebuia sa vina si un Miracol, nu? Smerenie a fost un concept reusit, nu duce George Moisescu lipsa de superlative. Stie el ce stie, se vand chestiile astea.
@Anonim: multumesc de interventie. Te referi la eticheta cu iz de coperta a patra a unui best-seller american? Traditional si modern,
"un clasic postmodern"? Cred ca am citit-o.
Iar de vizita la crama sa stii ca nu sunt egoist, o pot face pentru mult mai multi:) Pui tu o vorba buna?

Ciprian spunea...

Anonim, da, stim, bla-bla-bla; ce dulci cuvinte de marketing :D

Mi-a placut faza cu stejarul care te determina sa-l descoperi; ce te faci cand e prea mult stejar si poti sa lasi descoperirile ca te apuca damblaua? Aha, stiu, il tinem cativa ani la sticla sa se integreze. Am ghicit? :)

Si inca ceva: daca e mai soft, inseamna automat ceva negativ? In plus, George a facut referire la calitatea generala a vinului fata de celelalte recolte - subtire nu se citeste neaparat soft...

Concurs Invisible spunea...

Te asteptam sa intri si tu in concursul nostru unde poti castiga premii in bani!

George Mitea spunea...

hm, si premiile sunt invizibile? :)

Szövérdfi-Szép spunea...

Salutare fraţilor,

Am şi eu o nedumerire de necunoscător. Merlot din 2009 deja în sticlă?

George Mitea spunea...

Se pare ca da. Baricat 3-4 luni si eject.

Szövérdfi-Szép spunea...

si ajunge atat?