Budureasca Fume Blanc 2009

In drum spre Azuga, in Mizil, am iesit un pic de pe traseu, pana in curtea celor de la Budureasca de unde am achizitionat 2 sticle de fume blanc, varianta noua. Adica credeam ca am achizitionat doua sticle de fumee, ele nefiind etichetate (inca).
Sticla nr. 1 cred ca era fumee blanc, semana cu mai batranul 2008, avand acelasi ton usor tamaios, de la cele cateva luni petrecute in stejar. Spre deosebire de precedentul, acesta este sec (sau pe aproape). E ciudat ca dupa ce si-a pierdut cateva grame de zahar, corpul plin de fructe exotice s-a rarefiat, vinul pare mai serios, dar ceva mai putin spectaculos. Finisul lung, mieros, cu note de ananas din 2008, este acum vegetal, ierbos-condimentat (which is fine). Ar mai fi niste ananas, mandarina, mere verzi, caisa.
Nu mi-a picat foarte bine prima oara (asocierea la masa n-a fost prea geniala), asa ca la o zi distanta am hotarat sa elucidez definitiv misterul si am desfacut proba doi. Stupoare! Vinul din aceasta sticla este altceva...dezamagitor! Cred ca e o feteasca alba sau chiar un riesling, dar deloc interesant, oxidativ. Cel mai straniu este ca am vazut cu ochii mei cum ambele sticle au fost luate din acelasi container. In fine, voi astepta rabdator versiunea etichetata.
Oricum, e aproape comic ca dupa doua sticle din acest vin nu pot spune totul despre el. Nu ca umanitatea ar sta pe varfuri, tremurand incordata, dar orisicat...
Totusi, dupa experienta celei dintai, as zice ca la 15 lei la crama (si probabil vreo 20, in alte parti), fume-ul celor de la Budureasca sta de partea buna a vietii.
80

4 comentarii:

Ciprian spunea...

Mama, ce rapid le-ai atacat :) L-am baut si eu dar, hmm, e interesant pt pretul asta. Incepe destul de plin si exotic si se termina vegetal si citric. E oarecum cam dezechilibrat in tranzitia catre finish dar, per total, nu e rau deloc...

George Mitea spunea...

Hm, poate de aceea si-au cerut scuze ca le-a iesit sec. E un vin ok, asa-i.

Berbecutio spunea...

Foarte interesant!
Acelasi lucru l-am patit si eu. Am luat o sticla din acest sortiment de la magazinul de vinuri de langa intrarea in parcul Carol (etichetata, cu nr. de ordine 1431 din 5500) care mi s-a parut absolut fantastica. Dupa umila mea parere undeva la 86-89 pct.
Incantarea nu a disparut nici dupa cateva zile cand, avand drum spre Moldova, am luat-o special pe traseul Bucuresti - Ploiesti - Mizil - Buzau - .. pentru o vizita la Budureasca. Am mai luat 5 sticle din Fume 2009 sec (20 lei), dar si una de Tamaioasa Romaneasca Origini 2007 (incantator, foarte premiat la concursuri - 34 lei la crama).
Ei bine, urmatoarele doua sticle, degustate pana acum, nu se ridica la ceea ce descoperisem initial. Fumul, untul, farmecul au disparut. Nu pare a fi cu totul alt vin, dar diferentele sunt maricele.
Prima oara degustarea a avut loc dupa un Pinot Gris de Segarcea (uff..m-am nascut si am trait p-acolo primii 20 de ani, dar vinul asta nu-si face banii)...acelasi pahar, aceeasi temperatura.
Multumesc pentru indicatiile pentru a ajunge la crama gasite aici - strada este Tohani, la supermarket se face stanga prin stanga lui.
Mai adaug doar ca Fumee-ul demisec costa 16 lei acolo.

George Mitea spunea...

Da, e ciudat ce se intampla cu diferentele de gust intre diversele sticle de fume 2009. Apoi, se vede treaba ca s-a scumpit un pic. Eu l-am cumparat cu 15 lei. Si de la crama si de la Goodwine de toamna. In fine, ma bucur ca ai dat de ei.