Cramposie 2008 Prince Stirbey: N-aduce Robert Parker, ce aduce Cezar Ioan!


Despre cramposie am tot citit, ba chiar am si baut o varianta produsa de Vinarte, din podgoria Murfatlar, un vin absolut ok in vremuri calduroase.

Am remarcat in vara recomandarea lui Cezar Ioan, regasita si in Ghidul Vinul.ro recent aparut, care propunea Cramposia selectionata 2008 Prince Stirbey ca cel mai bun vin de vara romanesc.

In urbea mea nu exista magazine specializate de vinuri, iar vinurile Agricola Stirbey nu se gasesc decat in magazine specializate, deci comanda direct catre producator sau magazine online este singura solutie. Dar, imi spun, cum sa-i deranjez pentru o sticla, doua. Mai bine sa astept, sa fiu cumpatat, pentru ca sa ma pot bucura si de un Negru de Dragasani sau un Novac, ba chiar o Tamaioasa vinificata sec. Am tot fost cumpatat pana a trecut si vara si stocul.

Dar intr-o zi, intru intr-o “alimentara” de cartier si inmarmuresc in fata micului raft cu vinuri (aflat la un metru de cel cu detergenti). Printre consacratele Grasa de Cotnari si Dry Muscat de Jidvei, ati ghicit, enorma surpriza: doua sticle de Cramposie selectionata 2008. Nu pot imagina prin ce hazard fantastic, prin ce epopee incredibila au sfarsit vasnicele reprezentante ale Dragasanilor intr-un magazin ordinar (licenta poetica) din Galati. Oricum ar fi, cu emotie (din cauza pretului si a rezervei suparatoare ca n-a fost pastrat tocmai adecvat) am achizitionat o sticla. Trec peste detalii si va scutesc de suspans: vinul era ok.

Am gasit un vin de vara “absolut”, cu nas elegant, intens, floral, si cu gust fructat discret, de mere golden, pere, portocala, mineral si cu o aciditate buna, cu un final sec, usor citric-amarui (Cezar Ioan ii spune “de grapefruit”, asa o fi!), indoit de un rest de zahar. Are 13 grade, dar nu le arata. Un vin gustos.

Bravo lor ca mentin in productie aceste varietati autohtone, cu atat mai mult cu cat nu sunt tocmai neaosi mancatori de mamaliga, si mai ales pentru ca le fac atat de bine!

PS: la recomandari, privind prin paharul meu de degustare, Cezar Ioan il bate pe Robert Parker. Dixit!

0 comentarii: