S-au acordat Premiile pentru excelenta Vinul.ro 2009


Marele castigator este Carl Reh Winery, alias Crama Oprisor. Asta e ok in principiu. Apoi Halewood, chiar daca nu sunt de acord ca cel mai bun alb sec sub 15 este feteasca lor regala, la fel cum pot numi mai multe vinuri albe demiseci sub 25 lei mai bune decat Blanc Cotnari. Ca a castigat Chardonnay-ul 2008 La cetate (albe peste 25lei) mi se pare o chestie de bun simt (recomandarea saptamanii de la mandea). Pe Terase Danubiene SBlanc 2008 Vinarte nu-l cunosc indeaproape, cred ca l-am gustat, dar era mono, foarte mineral, ierbos si cam atat, dar aici se poate. Apoi la vinuri dulci, sa fim seriosi, 7 pacate? Dar Tamaioasa de Cotnari ce avea? Sa coste peste 15? Parca nu.
Dar, pentru mine, premiul cel mare vine cand citesti Distinctiile: printre altele, Feteasca regala Comoara Pivnitei 2007 a castigat Distinctie speciala pentru calitate. Imi aduc aminte ca la avanpremiera, "faceam misto" de vinul asta cu Loreta Budin si Radu Rizea, ba ca-i "bombonica", ba "fondanda" de pe coliva. Am si amintit de el in post-ul despre avanpremiera. Dar, in fine, eu nu sunt degustator autorizat...
In rest, cred ca 80-90% din premii sunt fondate (nu "fondante"). Bravos!
Mai vorbim...

0 comentarii: