Feteasca Neagra 2007 Crama Ceptura

Feteasca Neagra 2007, Non Vi Sed Arte, Ceptura, Crama Ceptura srl, 27 lei in retail.

Ce-am vazut ieri la TV mi-a lasat un gust amar. E unul din momentele in care trebuie sa-mi reamintesc ca scriu despre vinuri tocmai deoarece am abandonat voluntar scrisul despre realitatea imediata.

Ce-am gustat ieri din pahar mi-a lasat un gust acru, otravitor. Am laudat feteasca alba a producatorului Crama Ceptura (am recomandat-o in Vinul.ro, nu ca recomandarile mele ar fi mai “adevarate” pe hartie, dar sunt mai cantarite si “mai asumate”). Nu-mi pare rau, dar dupa ce am gustat feteasca neagra din aceeasi gama “Non vi sed arte” ma intreb ce s-a intamplat cu “sed arte”.

Pe scurt, vinul denota o culoare rosie-rubinie, nas fructos, cu usor iz de cauciuc ars, si note vanilate de la baricarea in stejar. Dar gustul depaseste orice imaginatie: cauciuc ars, respectiv oua stricate, in combinatie cu un gust profund acru-salciu, face ca o simpla inghititura sa-ti dea senzatii de voma. Pana si acum, dupa circa 12 ore, dupa cina, dupa multa pasta de dinti, etc, senzatia extrem de neplacuta inca imi bantuie palilele. O asemenea otrava, si o spune un om greu incercat de posircile patriei, n-am mai baut pana acum.

Din cate inteleg, mirosul ( si gustul corespunzator ) de cauciuc ars este specific mercaptanilor, la randul lor datorati proastei tratari a vinului cu dioxid de sulf. In acest caz, este de presupus ca tot lotul (daca nu intrega productie), nu doar sticla respectiva, este contaminat. Raportul pret/calitate este profund supraunitar.

In aceste conditii nu va pot spune decat: un vin la fel de murdar precum campania electorala!

21 comentarii:

alibus spunea...

Eu cred ca Basescu e de vina. Sigur i-a scapat un pumn in figura vinificatorului intr-una din baile de multime si acesta, suparat pe viata s-a dus la crama cu gandul sa se razbune cumva.=))

George Mitea spunea...

Ai dreptate, sigur asta e. Stai numai sa-i dau un sms lui Mircea Badea!

Ciprian spunea...

Intrebat cum comenteaza acest episod descris de Alin mai sus, Basescu a raspuns: "Nu stiu, trebuie sa analizam. Voi degusta vinul si va voi spune dupa aceea" :)) Din pacate, razbunarea vinificatorului ne afecteaza pe toti.

George, ma intreb cum de le nimeresti in ultima vreme :)

George Mitea spunea...

Ciprian,
E nevoie de mult talent si abnegatie:) Pe banii mei;). Serios acum, este cel mai prost vin "ever". Asa ceva n-am mai intalnit.

Basescu, fugarit pe holul Realitatea TV, zice:
"Poate mi-a pus apa-n vin, nu stiu! Sa vedem...Vom avea o pozitie oficiala mai tarziu!"

Ciprian spunea...

Este un mister specific doar acestei natii; cum naiba, in mult laudata recolta 2007, sunt o gramada de vinuri defecte, de toata rusinea, nu am sa inteleg in veci. Ori publicitatea a fost artificiala in jurului lui 2007, ori vinificatorii nostri nu sunt in stare nici macar sa profite de ce le ofera natura.

George, sincer, la banii astia eu spun sa te indrepti catre vinurile din Lumea Noua. Nu cred ca aceste experimente iti mai fac bine la buzunar :) La banii astia, puteai lua cu incredere un Carmenere Casillero del Diablo - una dintre cele mai bune valori pe piata in acest moment, sau un Malbec de la Trapiche...

George Mitea spunea...

Ciprian, daca ma crezi, ieri in Real la asta ma gandeam. Prima oara m-am uitat la un Penfold's Shiraz-Cabernet- vin punctat bine mai peste tot, cam in acelasi pret. Dar, imi zic, "hai sa iau totusi ceva romanesc". Cata naivitate! N-o sa se repete prea curand!

alibus spunea...

Ciprian,

Mi-ai citit gandurile. Carmenere Casillero del Diablo este urmatoarea mea optiune pentru viitoarea intalnire la care voi participa si care va avea ca tema acest soi.

Si ca sa imi aduc si eu aportul la recomantarile tale...mai amintesc doar Shiraz 50 Bin de la Lindemans.

Ciprian spunea...

Alin, asa este, si vinurile australiene ale marilor producatori sunt bune pt preturile lor. In jurul lui 30 de lei, mai merge incercat si Shiraz-Cabernetul de la Jacob's Creek.

Alaturi de Carmenere, seria Casillero del Diablo are si un Cabernet Sauvignon declarat acum ceva vreme - "cel mai buna CS din lume ca raport calitate-pret". Prin Real mai este si un Malbec Tamari cu pret bun, iar exemplele pot continua. In Metro, am zarit si un sud-african Dornier Donatus cu review-uri bune pe net...

alibus spunea...

Si am putea continua, dar pentru asta avem propriile bloguri la dispozitie ;)

Numai bine!

Anonim spunea...

Intr-un magazin rusesc din Portugalia am avut surpriza sa intalnesc cateva vinuri romanesti, printre care - Cabernet Sauvignon Dracula - produs de Casa de vinuri Husi, costa in jur de 5 euro/sticla. Faptul ca este produs in "tara mea" si pe eticheta apare si Dracula-legendarul, ma ispiteste sa-l ofer familiei - portugheze al sotului meu. Cunosteti acest vin? Ce parere aveti despre el? Nu sunt o cunoscatoare a vinurilor, deci scuze pentru ignoranta . Ariana

George Mitea spunea...

Ariana,
Bine ai venit
Cunosc producatorul, am gustat si vinul. Eu as spune sa nu-l cumperi. Sau il puteti incerca ca vin de masa, dar sa nu aveti mari asteptari de la el.

alibus spunea...

Ariana,

Permite-mi sa-mi insusesc si eu sfatul dat de George, daca scopul cumpararii este sa il beti mai bine nu il iei, daca vrei doar sa il folosesti ca element decorativ cu legendarul Dracula atunci nu te pot opri.

Numai bine!

Anonim spunea...

George si alibus,

Va multumesc pentru sfat! Si pentru promptitudine!
Am cumparat pana la urma o sticla de "Dracula" si alta de - Merlot Mihai Viteazul Doc - vin produs de aceesi casa Husi; ma gandesc ca si de aceeasi calitate. Am sa le pastrez pentru mine in loc de "iarba verde de acasa"! Deocamdata le-am pus in dulap (eu tin istoria neamului in dulap).
Ma bucur ca am descoperit acest blog, astfel la urmataoarea vizita in Romania voi fi in stare sa cumpar un vin bun!
Mult succes!!
Ariana.

George Mitea spunea...

Ariana,
ma bucur ca pot fi de folos.
Intradevar, producatorul amintit marseaza mai puternic pe caracterul "istoric", national, decat pe calitatea vinurilor. Si din cate se pare, ii iese pasenta. Dar, cine stie, in viitor poate isi va imbunatati produsele. Bine ca nu costa mult.
George

Anonim spunea...

cred ca esti un farseur si ca de fapt esti platit sa vb de rau vinuriloe unor producatori. Feteasca neagra de ceptura e minunata

George Mitea spunea...

Si eu cred ca esti un anonim care e platit ca sa vorbeasca de bine vinurile unor producatori.
Suntem chit?

alibus spunea...

Daca se pot face bani din asta da-mi si mie un pont. Nu strica un ban de buzunar. :))

George Mitea spunea...

De unde atata noroc pe capul nostru. Deocamdata ii injuram gratis:))

Ciprian spunea...

Nici macar pt pupincurism nu te mai platesc acum :)) E criza dom'le!

Ciprian spunea...

Wtf??! Unde-s comentariile mele??!!

George Mitea spunea...

Probleme tehnice ale blogspot. Am mai remarcat chestia asta. Mai multe comentarii raman "blocate", desi le primesc pe mail. Solutia rusa: trebuie sa introduc la randul meu un comment ca sa le dau un ghiont:)