Cea mai buna fetesca alba?

Pe vinul.ro exista un Top Feteasca Alba. Degustarea "in orb" "s-a desfasurat sub bagheta dr. Catalin Galan, un bun cunoscator al vinului si viticulturii romanesti, iar juriul a fost format, de aceasta data, nu din profesori si degustatori autorizati, ci din reselleri si entuziasti a vinului: wine-consultant Ciprian Stancu (www.wineclub.ro), project manager Valentin Stirbu (www.wineclub.ro), consilierul Luiza Melcu (Depozitul de Vinuri, www.vinurionline.ro), somelierul Sergiu Nedelea (managerul restaurantului Casa Iancului, www.casaiancului.ro). La invitatia organizatorilor, si www.Vinul.Ro a luat parte la acest eveniment"

Presupun ca degustarea comparativa a avut loc prin 2006-2007, judecand
dupa anul vinurilor competitoare. Ce este straniu este ca pe primul loc, deci "feteasca" prin excelenta, etalonul degustari, s-a clasat un cupaj ambalat la bag-in-box care nu este etichetata explicit "feteasca alba". Hai sa fim seriosi, oricat de distrusa ar fi industria romaneasca de vinuri, chiar nu mai exista in tara asta o feteasca cat de cat reprezentativa? Asta in conditiile in care feteasca alba ar fi cea mai raspandita soi de vita de vie pentru vinuri albe. Apoi ma intreb de ce Val Duna a intrat in competitie cu Blanc
de Roumanie bag in box daca il imbuteliaza si la sticla de 0,75? Sa fi dorit jurati sa traga prin alegerea lor (nu ma indoiesc: corecta) o concluzie alarmanta pentru producatorii romani? Cred ca da, altfel nu-mi explic derizoriul situatiei.
Din experientele mele am fost putin dezamagit de Fetesca de Jidvei (care ar trebui prin conditiile ecologice de pe Tarnave sa fie excelenta), descrierea juratilor fiind adecvata: "gust cam crud, verde, amarui, neplacut mai ales pe final"
Poate o "competitie" adusa la zi, n-ar trece peste Feteasca de Prahova (Cramele Halewood).
Ati baut alte "fetesti" care sa va impresioneze?

4 comentarii:

Dan spunea...

cam intarzaiat comentariul, insa ce sa fac, acuma am gasit blogul. de feteasca vintage 21, aia fara eticheta insa cu cardul de git, ce parere ai?
asta
http://www.vinexpress.ro/home.php?page=produse&id=77
parca nu era in degustarea din vinul.ro

George Mitea spunea...

Dan, feteasca alba Vintage 21 n-am incercat-o, dar am incercat feteasca regala a firmei Prier. Vezi aici. De altfel, din cate stiu, ei nu fac decat sa comercializeze vinurile diferitelor statiuni de cercetari, chestiune onorabila si utila.
La capitolul feteasca alba se pare ca Davino conduce(dar costa si 80 de lei). In categoria "normala" ar fi de mentionat Domeniul Coroanei 2009 si Crama Ceptura 2008, din cate am degustat eu... Acuma m-ai facut curios, o sa caut vinul asta.

Dan spunea...

daca-mi aduc bine aminte de cind am citit ultima data ce scria pe cardul ala, da, e din ceva statiune de cercetare si e lot limitat, cu numar de sticle, etc, destul de suprinzator cind ma gandesc ca o gasesc de vreo 2 ani fara probleme... are si asta ceara pe dop, destul de enervant din punctul meu de vedere, fiindca n-am nici cea mai mica intentie de a invechi vinul asta mai mult de 2 zile de la cumparare...

George Mitea spunea...

Ei, iti dai seama ca totu-i de fason:). Sticle de colectie, sa fim seriosi. Si cred ca-s si cam scumpe pentru ce stiu, daca ma intrebi pe mine.